Biomax i Genomed w drodze na NewConnect
05.05.2011

Pierwszą spółką, która dołączy do grona emitentów na alternatywnym rynku papierów wartościowych będzie Biomax . Data debiutu jest zapowiedziana na 9.05.2011. Trzy dni później będziemy mieli okazję powitać kolejna spółkę na NC, którą będzie warszawski Genomed.

Biomax S.A. będzie 57 debiutantem na alternatywnym rynku akcji w 2011 r. oraz 238 emitentem notowanym na NewConnect. Główny obszar działalności spółki to wdrażanie innowacyjnych technologii biochemicznych a także sprzedaż produktów i preparatów biotechnologicznych. Firma została założona w 2010 roku. Obecnie 82,17 proc. udziałów w spółce posiada Kronos Capital Sp. z o.o. wraz z Westlord Ltd., 17,58 proc. udziałów ma Maxinvestments Sp. z o.o., pozostałe 0,23 proc. należy do członków zarządu i rady nadzorczej. Obecnie kapitał własny Biomax to 11,3 mln zł.

Genomed to spółka z dłuższym stażem , założona w 2007 roku zajmuje się szeroko pojętą diagnostyką medyczną . Wykonuje usługi w zakresie analizy i syntezy DNA na rzecz biotechnologicznego rynku.Główny pion zarządu tworzą naukowcy z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie analizowania i sekwencjonowania DNA. 40 proc. kapitału należy do MCI.BioVentures FIZ – podmiotu z grupy MCI Management.  Reszta akcji skupiona jest w rękach zarządu – założycieli i osób fizycznych.

Obie firmy pozyskane fundusze zamierzają przeznaczyć na cele badawczo wdrożeniowe. Cześć środków zostanie przeznaczona na wyposażenie laboratoriów.

Red. Agata Bednarek