Biotechnologiczna Spółka Inno-Gene opublikowała raport za I kwartał 2011 r.
18.05.2011

Notowana na New Connect od lutego 2011 r. spółka Inno-Gene S.A. ogłosiła raport za I kwartał br. Strata netto grupy na poziomie 533 tys. zł jest wynikiem realizacji strategii  spółki w momencie jej  debiutu giełdowego - uspokaja Michał Kaszuba - prezes zarządu  i główny akcjonariusz  spółki.

Strata netto grupy Inno - Gene S.A.  na poziomie 533 tys. to efekt inwestycji związanych z uruchomieniem działalności operacyjnej w spółce zależnej New Lab Systems (NLS), jak również  z nakładami na remonty i inwestycje w obu spółkach zależnych (New Lab Systems i  Centrum Badań DNA)  oraz  nakładami na finansowanie projektów dofinansowanych z środków UE, a także kosztami wejścia Spółki na rynek New Connect.

Zrealizowane działania i nakłady zostały przez zarząd Inno - Gene S.A.  zaplanowane i przewidziane w planach finansowych na rok 2011.

Ich realizacja ma kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju Grupy i jest niezbędna do  osiągnięcia zysków z działalności operacyjnej w całym roku 2011.

Z naszego punktu widzenia ważne jest to, że zrealizowane inwestycje i zakupy  pozwolą na poszerzenie oferty handlowej spółek grupy, a pozyskanie wyłączności na dystrybucję i sprzedaż przez CBDNA i NLS  w Polsce nowoczesnych systemów laboratoryjnych  LabChip Dx, światowego koncernu Caliper Life Sciences na rynku laboratoriów diagnostycznych powinno przynieść efekty  już w II półroczu br. - dodaje M.Kaszuba.

CB DNA rozbudowało  Laboratorium Genetyki Medycznej i utworzyło zupełnie nową Pracownię Mikromacierzy DNA. Jak zapewnia M. Kaszuba, z wykształcenia biotechnolog, to bardzo ważny krok spółki w kierunku ostatecznej komercjalizacji własnych testów do wykrywania predyspozycji genetycznych nowotworów jelita grubego i prostaty.

O szczegółach tych działań spółka poinformuje szerzej już w najbliższym czasie.