Cinnamomum subavenium - przełom w wybielaniu skóry
12.04.2011

Podczas 241krajowego zjazdu  Amerykańskiego Towarzystwa Chemicznego (ACS) dr  Hui-Min Wang, reprezentująca Kaohsiung Medical University in Taiwan,poinformowała , że substancje czynne pochodzące z krzewu subavenium Cinnamomum, używane w tradycyjnej medycynie chińskiej, zapewniają doskonałe efekty wybielania skóry , ich stosowanie jest w pełni bezpieczne .

Naukowcy wyizolowali  dwie substancje  chemiczne  z rośliny subavenium Cinnamomum. Substancje te   mają zdolność do blokowania tyrozynazy ( enzym niezbędny w przebiegu melanogenezy). Zostały one przetestowane na  na zarodkach rybek zebrafish(Danio pręgowany), dla których fenotypowo charakterystyczne są widoczne zespoły czarnego pigmentu. Narażenie na niski poziom dwóch substancji chemicznych( pozyskanych z subavenium Cinnamomum)   zmniejszył produkcję melaniny w zarodkach ryb o prawie 50% w ciągu czterech dni, sprawiająć , że zarodki  stały się śnieżnobiałe.
Wyizolowane substancje noszą nazwy : linderanolide B oraz  subamolide A. Są one w Sym działaniu  bardziej skuteczne niż kwas kojowy czy arbutyna, są skuteczne przy niskich stężeniach oraz posiadają wysoki stopień bezpieczeństwa.
dr  Hui-Min Wang ma nadzieję, że w przeciągu najbliższego roku możliwe stanie się opracowanie kosmetyków zawierających wyżej wymienione substancje aktywne .

oprac. Marta Kłopotowska