DGLYAGE™- nowość od Lipotec
14.02.2011

Starzenie się organizmu jest zjawiskiem, które rozwija się wraz z upływem czasu  i ma związek
z nieodwracalnymi (w większości przydatków) zmianami, związanymi z biochemią organizmu. Nie bez znaczenia są uszkodzenia tlenowe, które wpływają znacząco na postępowanie procesów starzenia.

Przyczyną powstawania uszkodzeń tlenowych są wolne rodniki. Wolnymi rodnikami  nazywamy atomy, grupy atomów lub cząsteczki mające na swym ostatnim orbitalu jeden lub kilka wolnych(niesparowanych) elektronów. Ich cechą charakterystyczną jest bardzo duża reaktywność chemiczna.

Wolne rodniki mogą występować w organizmie pod postacią RFT ( reaktywnych form tlenu)i wpływać negatywne na DNA komórek, powodując m.in. pękanie nici DNA czy zmiany jego struktury.

Metale przejściowe do których zaliczamy żelazo czy miedź są w sposób naturalny obecne w naszym organizmie , pierwiastki te uważane są za substancje spełniające rolę promotora w reakcjach z udziałem wolnych rodników, włącznie z reakcją Fentona, w wyniku której powstają rodniki grupy hydroksylowej.

Czynniki te wywierają negatywny wpływ na ludzki organizm, przyspieszają  m.in. starzenie się  skóry.

Nowy składnik aktywny firmy Lipotec o nazwie handlowej DGLYAGE™ jest doskonałym rozwiązaniem , które zapobiega powstwaniu zmian związanych ze starzeniem sie skóry indukowanym wpływem wolnych rodników.Surowiec ten ma zdolność  chelatowania   jonów metali przejściowych a także zapobiega indukowaniu przez nie uszkodzeń DNA, wywierając w ten sposób wpływ ochronny na DNA.

INCI: Water(Aqua) , Propanediol, Lysine HCL, Lecithin, Tripeptide-9 Citrulline.

Jest rozpuszczalny w wodzie, a jego dodatek  do produktów o charakterze przeciwstarzeniowym powinien wynosić 2 do 5 %.

Szczegółowe informacje znajdą Państwo w broszurze informacyjnej produktu