Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Dynamiczny rozwój rynku kosmetyków w Chinach
04.02.2011

Czas ostatnich 7 lat był bardzo korzystny  dla rynku, ponieważ przeszedł on szybką transformacje i w chwili obecnej znajduje się w fazie ekspansji. Ponadto, wraz ze wzrostem dochodu rozporządzalnego  rosnącej populacji Chin( zwłaszcza kobiet) i aktywnymi kampaniami promocyjnymi kosmetyków w latach 2010 -2013 przewiduje się dalszy dynamiczny rozwój rynku, który na przełomie tych lat zgodnie z oczekiwaniami złożonego rocznego wskaźnika wzrostu(CAGR) wyniesie 12 %.

Dane te pochodzą raportu RNCOS “Cosmetics and Toiletries Market in China".

W raporcie stwierdzono również  dominację kosmetyków do pielęgnacji skóry nad innymi grupami produktów pielęgnacyjnych. W 2009 roku segment   ten zdobył prawie połowę rynku i nie wykazał żadnych oznak spowolnienia, mimo przewidywanego scenariusza recesji. Inne segmenty kosmetyków takich jak:  preparaty do pielęgnacji włosów, kosmetyki kolorowe, zapachy, itp., również odnotowały dwucyfrowy wzrost sprzedaży w ciągu ostatnich kilku lat.

Chiński rynek kosmetyków stwarza  olbrzymie możliwości dla rodzimych  jaki i międzynarodowych koncernów kosmetycznych.  Jednakże należy zaznaczyć , że Koncerny takie jak P&G i L'Oreal są obecnie liderami na rynku chińskim. Firmy te są odpowiedzialne za generowanie większości przychodów branży kosmetycznej w Chinach  a konsumenci preferują ich produkty nad tymi, które oferują lokalni producenci.

Oprac.: Marta Kłopotowska

Na podstawie: Chinese Cosmetics Industry Ready to Take Off

KOMENTARZE
Newsletter