Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Robotyzacja procesów w sektorze zdrowia
Robotyzacja procesów w sektorze zdrowia

Robotyzacja procesów biznesowych pozwala przedsiębiorcom działającym w ogromnej liczbie branż na znaczące przyspieszenie realizacji wielu zadań wraz z jednoczesnym ograniczeniem kosztów oraz wzrostem satysfakcji i zaufania wśród klientów. Polega to na tym, iż powtarzalne czynności są wykonywane przez starannie zaprogramowane roboty, boty lub wirtualnych asystentów. Jednym z sektorów, który może zostać objęty robotyzacją, jest ochrona zdrowia. Czym dokładnie jest robotyzacja oraz jakie są możliwości jej zastosowania we wspomnianej branży? Na te i wiele innych pytań odpowiadamy w poniższym artykule. Zapraszamy do lektury.

 

RPA – definicja 

RPA (z ang. Robotic Process Automation) to robotyzacja procesów biznesowych. Omawiane pojęcie oznacza wyspecjalizowaną technologię, która powoduje, że możliwe jest znaczące usprawnienie czasu realizacji wielu powtarzalnych zadań realizowanych w danym przedsiębiorstwie. Najważniejszym wyróżnikiem omawianego rozwiązania jest fakt, iż czynności, które do tej pory wykonywali zatrudnieni w firmie pracownicy, mogą być wykonywane przez odpowiednio zaprogramowane wcześniej roboty, wirtualnych asystentów lub boty. To, że roboty są wcześniej bardzo dokładnie programowane i sprawdzane powoduje, że gwarantują one niezwykle wysoką dokładność w realizowaniu powierzonych im zadań. To z kolei sprawia, że przedsiębiorcy korzystający z tego rozwiązania rzadziej borykają się z błędami podczas realizacji różnych procesów, a to z kolei prowadzi do poprawy opinii na temat przedsiębiorstwa wśród jego klientów. 

Warto wiedzieć, że pierwowzorem dla obecnie znanych systemów robotyzacji były bardzo proste algorytmy, które wykorzystywane były przy testowaniu oraz identyfikowaniu błędów w aplikacjach. Obecnie wskazane pojęcie jest zdecydowanie bardziej rozbudowane. Wynika to m.in. z tego, iż istnieje naprawdę ogromna liczba systemów dedykowanych implementacji robotyzacji. Oprócz tego należy zaznaczyć, że robotyzacja nie wiąże się z koniecznością wprowadzania jakichkolwiek modyfikacji w firmowym systemie informatycznym ani też przebudowywaniem procesów w ramach przedsiębiorstwa. Implementacja wspomnianych narzędzi nie prowadzi również do występowania komplikacji w funkcjonowaniu poszczególnych działów przedsiębiorstwa, gdyż wcześniej wszyscy pracownicy przechodzą szczegółowe szkolenia. Jednocześnie narzędzia służące do obsługi RPA charakteryzują się tym, iż łatwo opanować wszelkie ich funkcjonalności.

Pozytywne skutki robotyzacji dla przedsiębiorstwa

Wprowadzenie rozwiązań w zakresie robotyzacji może nieść za sobą ogromną liczbę korzyści dla przedsiębiorstwa. Chodzi tutaj o:

* przyspieszenie czasu realizacji wielu zadań,

* odciążenie pracowników w realizacji powtarzalnych zadań,

* poprawę zadowolenia klientów oraz partnerów biznesowych,

* poprawę jakości świadczonych usług,

* skrócenie czasu realizacji dostaw,

* ograniczenie ryzyka występowania błędów,

* oszczędności.

Liczba zalet, jakimi wyróżniają się nowoczesne systemy RPA, jest naprawdę niesamowicie duża. Każdy z przedsiębiorców, który chciałby uzyskać wspomniane wyżej korzyści, z całą pewnością powinien postawić na implementację RPA.

Robotyzacja procesów w sektorze zdrowia – jakie zadania może objąć?

Sektor ochrony zdrowia to branża, w której rozwiązania w zakresie robotyzacji procesów biznesowych są stosowane na ogromną skalę. Mowa tutaj chociażby o chirurgii. Obecnie istnieją na rynku specjalne roboty, które są w stanie wykonywać precyzyjne zabiegi chirurgiczne, oczywiście pod nadzorem lekarza. Wyróżnikiem zastosowania takich robotów jest skrócenie czasu rekonwalescencji oraz mniejsze ryzyko powikłań, gdyż takie operacje są realizowane z większą dokładnością. Oprócz tego roboty można wykorzystywać do prowadzenia testów laboratoryjnych, zbierania próbek, realizowania dostaw leków, a także obsługi pacjentów, co przyspiesza czas rejestracji. Omawiane rozwiązanie wykorzystuje się też w telemedycynie roboty są w stanie odpowiadać na podstawowe pytania zadawane przez pacjentów bądź umawiać ich na wizyty.

Źródła

Fot. Materiały promocyjne firmy mindbox 

KOMENTARZE
Newsletter