BADANIA PRZEDKLINICZNE IN VITRO: Farmakodynamika.

Farmakodynamika

Zadaniem farmakodynamiki, jako działu farmakologii jest określenie mechanizmu działania leku na poziomie molekularnym oraz zbadanie jego efektów fizjologicznych i biochemicznych na organizm.

Badania farmakodynamiczne odpowiadają więc na pytanie w jaki sposób badany lek wywiera efekt farmakologiczny. Farmakodynamika opisuje procesy takie jak: wiązanie leków przez receptory błonowe, regulacja aktywności kluczowych enzymów szlaków metabolicznych oraz regulatorowych, analiza przekazu sygnału poprzez badanie produkcji wtórnych przekaźników oraz fosforylację, interakcja związków chemicznych z systemami transportowymi błon komórkowych, białkami strukturalnymi, czy materiałem genetycznym. Badania farmakodynamiczne pozwalają w ten sposób na określenie struktury leku o optymalnym profilu działania (ang. Target Molecular Profile, TMP) i aktywności.

Selvita oferuje szerokie spektrum badań farmakodynamicznych stosowanych standardowo w trakcie procesu opracowywania i optymalizacji aktywnych struktur (ang. Lead Optimization).

Na życzenie klienta wykonujemy badania takie jak: test wiązania radioligandu (radioligandy znakowane trytem), analiza aktywacji szlaków transdukcji sygnału, badania zmian ekspresji kluczowych białek na poziomie transkrypcji i translacji, badania oddziaływania białko-białko lub lek-białko, testy cytotoksyczności oraz funkcjonalne testy komórkowe.

Oferujemy: