łączymy wszystkie strony biobiznesu od 20 lat
Jak zmieniają się wymagania rynku wobec pipet?
Dynamiczny rozwój branży laboratoryjnej wpływa na wysoką konkurencyjność na rynku producentów i dystrybutorów pipet automatycznych. Dzisiejszy klient ma coraz wyższe wymagania co do ich jakości i funkcjonalności.

Współczesny badacz nie jest w stanie obejść się bez pipety. Jest to narzędzie powszechnie stosowane we wszystkich rodzajach laboratoriów naukowych i przemysłowych. Bez pipety nie mogłyby się odbywać praktycznie żadne badania w zakresie biochemii, biotechnologii, mikrobiologii czy analizy chemicznej.

Każdy kto choć raz miał okazję pracować w laboratorium zapewne spotkał się z przynajmniej jednym z trzech rodzajów pipet - Pasteura, miarową bądź automatyczną. Najbardziej zaawansowane technologicznie są pipety automatyczne. Pozwalają one na bardzo precyzyjne odmierzanie i przenoszenie cieczy dzięki specjalnemu mechanizmowi składającemu się z tłoczka ze sprężynką, rączki, regulatora oraz wymiennej końcówki. W najnowocześniejszych pipetach mechanizm dozujący sterowany jest elektronicznie, a pożądane parametry pipetowania można ustawić na wyświetlaczu elektronicznym.